Monday, April 21, 2008

De BespaarAssistent - Zo bespaart u al gauw heel erg veel op de energierekening !


De BespaarAssistent is een online adviestool die consumenten helpt minder stroom en gas te verbruiken. Elk huishouden kan online zijn eigen bespaarprogramma opstellen, waarbij concrete adviezen direct aangeven hoeveel energie er wordt bespaard en wat dit oplevert in euro's.


Zelf ben ik wat minder enthousiast. Het is vast weer helemaal goed bedoeld, maar zo helder zijn al die tips niet. Alle tips leveren uiteraard een besparing op en voor wie de moeite neemt om alle tips aan te vinken die al worden toegepast of die u zou kunnen toepassen, komt al snel aan die 10%. Dat is zelfs geen enkele kunst.


Zo kwam ik al snel uit op een energiebesparing van een slordige 98% op de electriciteitrekening en voor gas was het nog mooier, ik kwam zelfs tot 113% besparing. Het lijkt erop dat ook deze actie wel heel erg makkelijk het HIER-logo mag voeren. Ben ook wel benieuwd wie al die gegevens heeft gecontroleerd.



Ik hou het er maar op dat het vooral een mooie actie is om extra klanten te werven. Dat is natuurlijk nodig omdat de inkomsten teruglopen zodra iedereen echt gaat besparen. Minder verdienen is niet gewenst, dus moet er worden gezocht naar andere manieren om nieuwe klanten binnen te slepen, zoals met de BespaarBonus.

Wij houden het maar gewoon bij groene stroom en we besparen waar dat mogelijk is en met een energierekening van ongeveer 200 euro per maand denk ik dat we daar aardig in slagen.

No comments :

Popular Posts Last Week

Popular Posts This Month

Popular Posts All Time